.

לוח הרגשות של חן 

 

 

הילד שלך מכיר רגשות?

כשרציתם שהילד שלכם יכיר צבעים, מה עשיתם? אני מניחה שהצבעתם על חפץ באותו הצבע (נניח אדום)
וחזרתם לאט על שם הצבע. (
א ד ו ם).

אני גם מניחה שזה קרה יותר משלוש ארבע פעמים.

 הבעיה היא שלרגשות אין צבע ריח או טעם - אי אפשר לגעת בהם והם לא מוחשיים בשום צורה.

 אולי בגלל זה קשה לנו כ״כ ללמד את הילד שלנו על רגשות, וכל זה בהנחה שאנחנו מכירים מספיק רגשות ובכלל מדברים על רגשות בבית שלנו.

 האם את מדברת עם הילד שלך על רגשות? ואני לא מדברת רק על שמחה עצב כעס.

 האם דיברת איתו פעם על ציפייה? אכזבה? אומץ? תקווה?

האם את מספרת לו על חוויות מהיומיום שלך ומוסיפה את שם הרגש שחווית?

 

 

הירשמי עכשיו וקבלי את לוח הרגשות במתנה למייל

כתובת אימייל
שם

למה בכלל חשוב שהילד שלך ידע "לדבר" רגשות?

רגשות הם כלי ביטוי.


במקום שהילד שלך יצעק, יתחצף, יציק לאחיו, ישתטח וירביץ, תוכלי ללמד את הילד שלך מה הוא מרגיש, איך אפשר לבטא את הרגש ומה הוא צריך כשהוא מתבייש/ חסר אונים/ מקנא ועוד.

עם האימון בלדבר רגשות וצרכים ההתנהגות הלא רצויה תפחת, ולילדך יפתח ערוץ תקשורת חדש.

 לפניך לוח הרגשות שהכנתי עבורך ועובר ילדך - הוא יעזור לך להכיר לילדך רגשות ולהתאמן ולהשתפר "לדבר רגשות".

אז איך משתמשים בלוח הרגשות?

מודלינג ריגשי הוא אחת הדרכים להכיר לילד שלך רגשות.

כשאת מספרת לילד שלך על מקרה או על חוויה שעברת, תוכלי לשלב את הצגת הרגש בלוח הרגשות.

תוכלו לדבר על הרגש: איך הוא נראה (תוכלי לבקש מהילד שלך ״לעשות פרצוף״ כמו בלוח ולהשוות עם הרגש שמופיע בלוח, למשל ״היום התביישתי לבקש מהבוס שלי לצאת הביתה מוקדם, תראה ככה נראית ביישנות. תעשה פרצוף ביישן״).

אפשר לדבר עם הילד על איפה מרגישים את הרגש בגוף (למשל ביישנות בלחיים, כעס בכפות הידיים).

תוכלי לתת דוגמה מעולמו של הילד - ״זוכר שביומולדת של יונתן רצית שאבקש עבורך עוד פרוסת עוגה? יכול להיות שהתביישת?

ולשאול אותו מתי הוא חווה ביישנות, גאווה, התרגשות ועוד.

דברי איתו בכל פעם על רגש אחד על מנת להנכיח ולהטמיע אותו.

 

דרך נוספת היא לעשות לכם ריטואל שבועי

כשיש לך זמן עם הילד שלך (גם 10 דק׳ יכולות להספיק) תני לילד להתבונן בלוח הרגשות ולבחור רגש מהלוח ולדבר על הרגש:

1. איך הוא מרגיש בגוף?

2. איך הוא נראה בלוח (גבות קפוצות/ עיניים פתוחות לרווחה וכו׳)?

3. לתת כדוגמה סיטואציות בהן את חווית את הרגש.

4. אפשר גם לשאול את הילד מתי הוא הרגיש אותו.

אפשרות נוספת היא לעשות זאת בעצימת עיניים ולבחור רגש ״על עיוור״ כדי להוסיף עניין.
התרגיל הזה מעלה את רמות הדופמין מכיוון שהוא מייצר אצל ילדך סקרנות והתרגשות - "מה ייצא לי?".

אחרי שהילד שלך הכיר את הרגש, את יכולה לקחת את זה לשלב הבא  ולהמציא סיפור על חיה (למשל צב או ארנב) ובסיפור לשזור את הרגש שדיברתם עליו.
אפשר אפילו להכין מחברת עם הסיפורים, ותוכלי לתת לילד שלך לצבוע ולקשט אותה.
  

 

נעים להכיר אני חן.. אני מאמנת הורים והכל התחיל מהבית הפרטי שלי .. 

אחרי שחוויתי חווית הצלחה בבית ובקליניקה החלטתי לשכפל וליצור את לוח הרגשות של חן :)

אחרי שראיתי איך שיום והכרת רגשות יוצרים אצלי בבית שקט שמונע טנטרומים כי אני מבינה מה הבנות שלי צריכות והן מביעות דרך רגש.

 

 

 

 

הירשמי עכשיו וקבלי את לוח הרגשות במייל

כתובת אימייל
שם

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.